söndag 4 oktober 2009

Vilket väder

Fy sjutton vilket uselt väder det har varit idag. Vi vaknade i morse utan planer, och man blev ju inte lite deppig när man kollade ut genom rutan direkt... Vad skulle vi hitta på?

Vi har pratat lite löst om att byta ut våra stolar i "köket", och eftersom jag alltid vill shoppa när vi är sysslolösa så föreslog jag att vi skulle åka och köpa dem NU. Efter lite tjat så fick jag med min käre herr sambo på iden. Även lillebror följde med på vår lilla tripp.
Två tjuriga barn, en portion köttbullar och trängsel med massa folk, kom vi hem med 6 stolar och lite allmänt "pyssel" (ljus och sånt såklart).
Köpte även färg till vårt matbord, så nu ska här piffas.


Dessa fina stolar har vi inhandlat

Vi har köksmöbler och TV-rumsmöbler i antikbets, men de är jag lagom trött på vid det här laget. Nästan så att jag skäms eftersom det var jag, och ingen annan, som tjatade om att vi tvunget skulle ha antikbets för sisådär 5 år sedan. Men det är svunna tider det...:)
Nu vill jag ha vitt, vitt, vitt och jag har tror att jag snart har lyckats övertala den där "bångstyrige mannen som envisas med att ha en åsikt" om att vi ska byta ut även möblerna i TV-rummet snart... Weeeeiii. Måste snarst ha en ny soffa med eftersom den vi har är så fläckig. Det går inte att få den ren. Mission impossible lixom.

När vi kom hem från shoppingen fixade pappan lite mys i lekrummet och kopplade in vår lilla TV där, så nu ligger Vilme där nere på en madrass och kollar på Piggley Wink. Eira ligger i sin säng och "pratar" och somnar nog snart.
Imorgon hoppas vi på dagis, för febern har hållt sig borta hela dagen idag. Om inte Eira blir sjuk under natten (sen borde det väl ändå vara försent att få "samma" sjuka?) så gör vi nog ett försök!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Åh vilka fina stolar! Me like:-) Så du tror du lyckats med övertalningen angående möblerna?! Vet att du LÄNGE har tjatat på honom!! Haha!

Therese sa...

Hahaha! Är han bångstyrig mannen =).. Hur många år skiljer det på Vilme o Eira nu igen?

Linda sa...

Snygga stolar! Samma som vi har i köket ju...