måndag 9 augusti 2010

Diverse

Ja, ni ser. Jag är inte alltför bra på att uppdatera. Haha. Så förvänta er inte dagliga inlägg..

Vi har fullt upp och försöker njuta av den sista semesterveckan... Idag har vi varit på en liten shoppingtur, Nicklas och jag. Köpte oss ett kök på IKEA. Fett nice ska det bli, för jag är så trött på vårat nuvarande. Det nya kommer i mitten på september, men sen får vi se när Nicklas morbror snickaren har tid att sätta upp det. Sen är alla välkomna hem till oss på fika.

Annars håller vi på med vårt "projekt baksida". Tidigare har det varit en tallskog med tillhörande myrstack så vi har inte alls använt oss av den. I år har vi (läs Nicklas), efter att en farbror kom hit och tog bort massa träd, byggt en stor altan och satt upp rutschkana och sandlåda. Det pågående projektet är bygge av lekstuga. Hoppas på att den kan bli klar imorgon så jag kan måla den. Barnen längtar ihjäl sig att få leka i den.

Älskade Vilmos. Han blir väldigt sällan bra på kort, men det här visar verkligen hur han ser ut egentligen.


"Kinnorna" har varit hos doktor mamma. Dessa två kaninuschlingarna är livsviktiga för Vilme. De är så himla snuskiga för han biter på svansarna. Urk. I helgen fick de laga alla hål och sen fick de tvättas på längsta programmet i maskinen. Nu luktar de inte riktigt lika illa längre. Vilme var dock lite orolig och satt och övervakade arbetet med nålen mycket noga. Gullet.

Eira blåser bubblor på altanen. Det fina "korsräcket" är förövrigt målat nu och lyser vitt och fint.
Nu släckte Nicklas visst lampan så jag ser inte vad jag skriver. Återkommer!



















Inga kommentarer: