måndag 23 mars 2009

Måndag

Kul att ni var så duktiga på att kommentera förra inlägget. Jättekul! Fortsätt så, så lär det bli många inlägg framöver! :)

Idag har Vilme varit på dagis, och undertiden var jag och Eira hos grannarna Ulrika och Hilma. Anna och Alvin var också där såklart. Vi fikade med the och scones och barnen lekte så det stod härliga till. Så himla kul att se dem tillsammans... De leker ju inte med varandra, men de gillar att se varandra leka :)

Efter jag hade hämtat hem Vilme kom farfarn hit efter en stund för att vara barnvakt. Jag har ju min mattelektion på måndagar. Otroligt, men jag fattar faktiskt matten den här gången. Tycker inte ens att det är speciellt svårt... än så länge iallafall. Men läraren sa idag att det faktiskt inte blir värre direkt än det jag redan har gjort, utan allt bygger på ungefär samma princip. Så det känns bra!


Snorfia fångad mitt i farten...


Gulliga Hilma har blivit stora damen. Hon kan gå, och fyller snart 1.

På begäran kommer även bilder på lite fix som vi har styrt med här hemma.


Ena delen av Vilmes rum...


..och andra halvan. Vi har flyttat ner i stort sett alla leksaker i källaren där vi ska fixa i ordning ett lekrum. Han lekte nästan aldrig i sitt rum som det var innan så jag antar att det var för rörigt. Antar att det är ganska många som, precis som vi, har alldeles för mycket leksaker som inte används... Istället har han fått ett skrivbord där han kan sitta och pyssla i lugn och ro. han älskar för närvarande att pärla, dega och rita.
Tycker att hans rum blev bra, men skulle jag ha fått välja alldeles själv med obegränsad budget och tid så hade det ju varit heeelt annorlunda såklart.


Här har vi "kontorsdelen" i vårt sovrum. Ska fixa en vit stol och annan "pappersförvaring" så småningom.


..och andra änden av sovrummet. Mest för att visa Eiras SNYGGA nya spjälskydd. I love it! Uppmärksamma även gärna nässprayslagret på sänggaveln :)

..och Eiras rum är inte klart än, så det visar jag inte idag. Vi (varken hon eller vi) är inte redo att flytta henne till eget rum än på ett tag. Det är fantastiskt smidigt att ha henne nära så att det räcker att sticka ner en hand till henne. Synd bara att det är på min sida hon står.. :)

Morgonen idag var ju lagom kul förresten. SNÖ!!! Som tur är så är det inte mycket kvar av den varan nu. Skönt! Nu vill vi verkligen att våren ska komma på allvar!

Ha en trevlig kväll! Själv ska jag räkna matte och se på familjen annorlunda.

4 kommentarer:

Rehnstedt sa...

Hm, är jag förvirrad, men inte såg Vilmes rum ut så när vi var hos er??
Skulle oxå vilja ha en obegränsad budget så jag kunde fixa det som jag vill här hemma!

mammigranten sa...

Fint med den blå/vit randiga väggen!
Visst skulle barnens, ja och ens egna rum se annorlunda ut med obegränsat med pengar...

elin sa...

Linda, Nej vi fixade klart det i söndags :)

Anonym sa...

Jag sa ju att Matte B inte är svårt!
Spjälskyddet var muchos nice!