torsdag 26 mars 2009

Dagarna går...

...i en rasande fart! Jag ser till att hålla oss rätt så sysselsatta, för annars blir det så tråkigt. Om Eira och jag är själva hemma vill hon helst sitta (läs:stå och hoppa) i knät, och då får man inte många andra saker gjorda.
I Tisdags var vi på ÖF som vanligt. (Vilme har bytt så han är på förskolan måndag, onsdag, torsdag) Mina barn älskar verkligen det stället :). Igår, onsdag, var Eira och jag hos min mormor på besök. Min kusin M var också där, och vi hade det jättetrevligt. Eira tyckte att hunden var väldigt faschinerande... Tur att han var ganska tålig, för det blev nog några hårda "klappningar".
Idag var vi hos Ulle och Hilma igen. Fikade som vanligt.. (det är inte bra för figuren att vara mammaledig minnsann). Gick även en långpromenad, innan vi hämtade de stora barnen, i det vackra vädret.
..och imorgon är det alltså dags!! Ullared, ullared, ullared.... *sjunger lite med kampsångsmelodi*. Fasen vad kul det ska bli!!!


Eira hos gammelmormor


Mask (alias Max) spanar.


Bakplåstspapper är ett hett tips om man kommer hem till någon som inte har så mycket leksaker...


Eira tar sina alldeles första steg utan att hålla i någon. Visserligen håller hon ju i NÅGOT, men hon gör ju det på egen hand... Inte så stadig som ni ser! :)
Dessutom har hon en välpackad vagn. Bara för att det skulle bli lite tyngre...

Ha en trevlig kväll!

8 kommentarer:

mammigranten sa...

Jag minnas att vi la vikter i gåvagnen när Noah skuller köra med den, Tror det var 2st 5 kg.
Wilda var stidgare direkt...

Rehnstedt sa...

Duktiga Eira!

Anonym sa...

Men vad gav mormor Eira till fikat, hon ser ju liiite dragen ut! Alltså Eiron, inte mormor. Vi kankse ses i Ullet då, ha mobilen i högsta hugg!

Anonym sa...

Jag har pratat med gammelmormor idag och hon berättade att Mask hade fått sej ett nyp. Tur att inte g-morfar var hemma.......
Pussa barnen från oss.
Mormor och morfar.

peter pc carlsson sa...

Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."

För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".

Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900.

Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html

Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.

Tack för att du bidrar.

Peter PC Carlsson från http://enbart.blogg.se

Ab imo pectore sa...

TACK! Vad gullig du är! Jag försöker alltid lämna någon kommentar på mina vänner blogg, för vet ju själv hur kul det är!

Hoppas ni har en skön påskhelg och njuter av god mat och sol!!

Ta hand om er!
Påskakramar!

emmalill sa...

Tycker det låter som ni har fullt upp:) Saknar tiden när barnen var små.

Kram Emmalill

Åsa sa...

Vilken söt Eira :)

Mvh /Åsa