söndag 27 juli 2008

Skryt

Idag blir det mycket skryt, så om du inte gillar sånt så ombedes du att genast sluta läsa.

Vilme
Senaste veckan har vi tränat att vara utan blöja och han är sååå duktig nu. Nu händer inga olyckor längre utan han säger till i god tid så att vi hinner till toaletten (eller busken ;-)). En bajsolycka har vi dock haft idag, men man kan ju inte lära sig allt på en gång. Hittills vill han inte prova att bajsa på toaletten, och vi har valt att inte tjata på honom och ta en sak i taget. Ibland säger han till att ahn vill ha blöja när han ska bajsa och då får han det. Annars kommer det kalsongerna (som idag) och då får det väl göra det då. Egentligen är det nog bättre att det gör det för då upptäcker han ju att det är rätt äckligt och väljer säkert snart toaletten ändå. Om han hela tiden bajsar i blöjan så kanske det blir svårt att få honom att sluta med det sen...
Men duktig är han!

Eira
Lill-Fia har sovit som en stock varenda natt hittills i sitt liv. Visst vill hon äta ibland, men inte ofta. Dessutom somnar både hon och jag ifrån det, så jag lider inte nämnvärt av att erbjuda "fri bar" :-).
Senaste veckan har hon dessutom insett att det är skönt att sova på kvällen. Vid 18-tiden blir Eira hungrig och efter det blir hon så tröööött. Då lägger vi (vi nattar varannan kväll så att det ska funka smidigt om nån av oss åker bort) henne i vår säng och lägger oss brevid. Hon har sin napp och något att hålla i (typ snuttefilt) och sen somnar hon så småningom. Sedan sover hon tills vi går och lägger oss typ vid 22-23 och då tankar vi i henne lite ersättning. Somnar om fort igen, och sen kan hon sova till allt mellan 2 och 6 innan hon vill äta igen. Då får hon dock ta för sig av "baren"... På morgonen vaknar hon aldrig innan jag börjar röra på mig.
Mycket duktig liten tjej!


En bild på den lilla duktiga svettiga tjejen från idag på mormor och morfars altan.

Idag har det verkligen varit DÖVARMT. Har tillbringat större delen av dagen i skuggan hos mina föräldrar. Mormor och Vilme badade i vattenspridaren.. hahaha! Jag har bildbevis, men jag tror inte att min mor skulle uppskatta bikinibilder på nätet... Tyvärr!

Inga kommentarer: