måndag 7 juli 2008

Måndag

Idag är det måndag och vi har så trååååkigt! Känner mig så himla rastlös och gör allt för att komm på saker att sysselsätta mig med.

Imorse började dagen bra. Jag vaknade 8.30 av att Nicklas gick upp på toaletten. Eira vaknade (av att jag flyttade bort henne från mitt bröst) vid 8.45 och Vilme vaknade glad som en lärka kl. 9. Idag var det omvända roller här hemma. Vilme brukar ju vakna först och pappan brukar vi få tjata på innan han slår upp ögonen.
vet inte vad som har flugit i Vilme, men jag klagar inte... :)

På förmiddagen kom tvillingkillarna Edvin och Jonah med mamma. De hade med sig fina presenter till båda barnen (tack för det) och sen fikade vi lite. Sedan gick vi ut i trädgården och lekte en stund. Sen började Edvin käka äppelkart så då fick de åka hem och äta lunch.. haha!
Vi stannade kvar ute en bra stund och klippte lite rosbuske och fixade lite annat i trädgården. Vi måste bara köpa en ny tråd till trimmern, för det är lite väl "långhårigt" på sina ställen... :)

Sen lagade jag mat. Idag blev det lasagne (för det tar lång tid och då har jag nåt att göra). Medan den var i ugnen gjorde jag en bröddeg som vi sedan har bakat ut Vilme och jag. Kommer ett eget inlägg om det sen...

Nu är det snart kväll och hela dagen har gått. Imorgon vet i sjutton vad vi ska göra... Gahhh!! Kanske måste baka nåt mer.. eller så kanske jag ska ta tag i min "minirenovering" av köket. Kanske.


Vilme, Eira och jag ska mata fåglarna (i fredags när pappan var och tränade). Tyvärr finns inga bilder på själva matningen, för änderna var helt galna och närgångna så Vilme blev livrädd och skulle vara uppe i famnen.


Eira och jag följde med mormorn igår för att hälsa på gammelmormor och den sjuke gammelmorfar. Eira livade upp stämningen lite iallafall...


Snyggmannen klipper gräset.


1 kommentar:

Anonym sa...

I morgon kan du ju fira din syster om du inte har nåt annat för dig. Du kan ju baka en tårta i din ensamhet för att fira den viktiga dag hoho.
Eira såg förresten väldigt livad ut hos gammelmormor :)
Love längtar efter när Vilme kommer, han är uttråkad när Meja bara går till kompisar och mamman och pappan inte vill leka.