torsdag 16 september 2010

Projekt baksida

Under sommaren har vi ju fixat lite på vår baksida. Tidigare var det tallskog med myror så långt ögat kunde nå. Behöver jag säga att vi i stort sett aldrig var där över huvud taget? Förra hösten togs dessutom allt gräs bort eftersom vi lade in jordvärme, så då såg det extra kul ut. I våras såddes nytt gräs, och sen var det bara att vänta på att man kunde gå på det igen. Tog väl ca en månad tror jag... Dessutom hade Nicklas en jobbarkompis här som tog ner massa tallar.
Under sommaren har sen min käre sambo sen byggt och fixat så fort tiden har funnits. Tycker att han har varit otroligt duktig som har byggt i stort sett allt själv utan att klaga nåt nämnvärt. Duktiga älskade man!
Tyvärr har jag inga "före-bilder", vilket jag grämer mig över nu, men det får gå ändå.. Ni som har varit här vet ju hur det såg ut innan...

Så här kommer en blandad kompott av bilder på vår baksida... Lekstugan saknar fortfarande en överliggare, men det får gå ändå :) Altanen ska "byggas in" så man inte kan se in under den, men vi hann inte längre än så här innan andra projekt kändes viktigare...
Plattorna på tredje bilden ska läggas om, men det får oxå bli nästa år.








För närvarande pågår nästa stora projekt inomhus. Precis i skrivandets stund skruvar mannen skåp i garaget och köket är tömt på grejer. Imorgon ska det rivas och sen ska Nicklas måla och lägga golv. Efter helgen kommer sen snickaren och sätter upp det nya! Kommer verkligen inte att sakna det gamla köket... Urk för mörkgrönt kakel.
Så imorgon flyttar vi hem till mor och far ett tag. Ska bli trevligt och jobbigt på samma gång. Men barnen lär älska att bo där, så mest trevligt blir det nog...
Tack och hej, leverpastej.

1 kommentar:

Lina sa...

snygg stuga!
Fast jag kommer nog inte ihåg hur det såg ut på baksidan innan, det var ju inte ett direkt välbesökt ställe...